MONTAGE JUTAWAN SHAKLEE

2 Nov 2016

Mengenal Huruf ABC untuk Si Comel


Saya nak berkongsi salah satu aktiviti anak saya Nur Azzalea Delisha untuk mengenal huruf besar dan kecil. Sekarang ini umurnya dah menjangkau 4 tahun. Alhamdulilah hampir semua huruf dia dah kenal.

 Huruf- huruf ini saya ambil dari salah satu website untuk homeschooling. Saya simpan, print dan laminate huruf- huruf ni agar dapat digunakan dalam tempoh yang panjang. So, aktiviti ini dapat diwariskan kepada adiknya nanti kalau dimurahkan rezeki untuk saya mengandung lagi. Doakan yerrr...

If ada yang berminat nak buat macam ni untuk anak- anak, korang boleh tanya kat pak google. Ada macam- macam bentuk, corak yang korang boleh gunakan. Jadi kita boleh tahu tahap minda anak kita dalam mengenal huruf. So far, aktiviti ini sangat membantu saya mengajar anak dengan masa yang terhad memandangkan saya bekerja dan part time shaklee. Aktiviti ini boleh dilakukan pada bila- bila masa.

Dan jangan lupa bagi anak pen dan pemadam whiteboard untuk buat circle huruf ini nanti.

Moga perkongsian aktiviti ini membantu anda....




♥ TERIMA KASIH ♥

No comments :

© D'diamondvitshop | Template Designed By MH