MONTAGE JUTAWAN SHAKLEE

3 Dec 2014

Cara Saya Banyakkan Susu

Syukur alhamdulilah, ketiga- tiga anak saya dapat minum susu badan. Yang bestnya ikatan antara ibu dan anak yang menyusu badan kita amatlah berbeza.

Tapi ibu- ibu yang membaca blog saya ini janganlah salah paham pulak yer. Saya tak maksudkan yang anak tak minum susu badan ibu itu tidak rapat dengan ibunya. Ini sekadar pendapat saya sahaja kerana sehingga kini anak- anak memang sukar untuk berenggang dengan saya. Segala aktiviti yang mereka ingin lakukan mesti hendak bersama saya walaupun ayahnya berada bersama mereka.

Gambar google

Sehingga kini saya masih menyusukan anak yang sudah berumur 2 tahun 8 bulan. Susu masih ada walaupun tak semeriah dulu. Saya juga sedang dalam proses untuk memberhentikan penyusuan susu ibu kepadanya.

Oklah saya nak cerita serba sedikit antara amalan saya sepanjang menyusukan anak ialah:

1) Pam sekerap mungkin dan mengikut jadual ( saya suka pakai double pam)
2) Mengambil supplement untuk kesihatan dan tenaga ( mengamalkan supplement shaklee)
3) Mengamalkan doa untuk banyakkan susu

 Surah Al-Baqarah, Ayat 60;

 Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu". Lalu memancarlah daripadanya dua belas mata air. Sungguh tiap-tiap suku telah mengetahui tempat minumnya (masing-masing). Makan dan minumlah rezeki (yang diberikan) Allah, dan janganlah kamu berkeliaran di muka bumi dengan berbuat kerosakan.

4) Mengamalkan zikir untuk banyakkan susu 
   Ya Matin

Selamat Mencuba dan Susu Ibu adalah yang terbaik buat si manja.

Thanks For Reading

Fazidawani Bt Ari
SID 880334
012-3613615
ddiamondvitshop@gmail.com


♥ TERIMA KASIH ♥

No comments :

© D'diamondvitshop | Template Designed By MH